Tee arjestasi kevyempää

Hieman kevyempää arkiruokaa mausta tinkimättä? Kyllä kiitos! Nappaa tästä kevyempiä arkiruokia ja kevennä arjen ruokalista.

Kevyemmän arjen ei tarvitse olla tylsää. Ota ilo irti monipuolisista resepteistä ja vaihtele raaka-aineita sesongin mukaan. Ja muista, olipa kyseessä aamiainen, lounas, päivällinen tai välipala, valitse lautaselle runsaasti värikkäitä kasviksia ja hedelmiä.

Raikkaat salaatit

Nopeasti ja pienellä vaivalla syntyvät salaatit sopivat loistavasti kevyemmän arjen ruokalistalle. Lisäksi salaattien muuntelumahdollisuudet vakuuttavat – voit lisätä mukaan omat lempivihanneksesi tai kokeilla jotain täysin uutta, kuten lämmintä kreikkalaista arkivuokaa.

katso lisää kevyitä salaatteja

Lämmittävät keitot

Keitot sopivat kevyempään arkeen kuin lusikka soppaan. Ihanan sileät sosekeitot valmistuvat nopeasti ja niihin on helppo upottaa runsaasti kasviksia ja juureksia. Jos aikaa on hiukan enemmän, keitä kauniin punainen ja juuri sopivan hapan borssikeitto tai ihanalla currylla maustettu kanakeitto.

katso lisää kevyempiä keittoja

Pirteä startti aamuun

Riko rutiinit! Suosikit ovat suosikkeja, mutta välillä vaihtelu virkistää. Jos tapanasi on aloittaa aamu kaurapuurolla, kokeile tällä kertaa täyteläistä speltti-mustikkapuuroa, hennon oranssia porkkana-hirssipuuroa tai mausta kaurapuuro banaanilla ja saksanpähkinöillä.

lisää puuroa kiitos

Kevennä myös välipala

Välipala auttaa jaksamaan. Älä venytä ateriavälejä liian pitkäksi vaan taltuta nälkä herkullisella välipalalla. Marjaisilla herkuilla kukistat myös makeannälän.

Herkkuhetkiin: pannari ja letut kevyemmin

Jos vohvelit ja letut kuuluvat suosikkeihisi, testaa kevyempään arkeen sopivia banaanilettuja tai herkullista, mutta kevyttä rahkapannaria. Nauti letut ja pannarit kerman sijaan raikkaiden marjojen tai hedelmien kera.

Suositukset
Toimiva ateriarytmi on tärkeä
Painonhallinta
9 viisasta valintaa laihduttajan ruokavalioon
Painonhallinta
Laihdutus ja painonhallinta kiinnostaa